E

zen a hiteles KaMu oldalon könnyedebb, közvetlenebb hangon írva megkaphatnak látogatóink minden izgalmas és tartalmas információt, amiket mi is őrzünk, amikről az irodában, a szakmai konferenciákon, a laboratóriumi mikroszkóp felett, az ásóval és régészkalapáccsal a kézben a Várhegyen, a kiállítási enteriőr-tervek mellett, vagy a múzeumi folyosókon beszélünk…

Szathmáry-Király Ágnes

1

07 ápr: Minket körülvevő parányok, avagy vírus vs. baktérium

A biológia az élettel, az élőlényekkel foglalkozó természettudomány. Vizsgálja az élet keletkezését, megjelenését és működését. Az élővilág feltérképezésének folyamatában jelentős mérföldkő volt a mikroszkóp feltalálása.

5 Gyűlés_02_1400

06 ápr: A spanyolbeteg Sátoraljaújhely

Alig több mint 100 esztendővel ezelőtt egy új típusú influenzajárvány söpört végig Európában. Az influenza A-vírustörzséhez sorolt, spanyolnátha néven elhíresült ragály összességében több áldozatot szedett, mint a négy éven keresztül pusztító Nagy Háború.

IMG_0790_19-02-26_msz

04 ápr: Barátkozzunk!

Hetek óta készültem ezzel a címmel bejegyzést tenni arról, hogy néhány múzeumkedvelő barátommal megalakítottuk az Újhelyi Múzeumbarát Kört. Lelkesítő, figyelemfelkeltő cikkben akartam bemutatni a sátoraljaújhelyi Kazinczy Ferenc Múzeum által kínált művelődésre, szórakozásra egyaránt alkalmas lehetőségek széles körét.

Fotó_00

01 ápr: A kutató, és ami mögötte áll

A sátoraljaújhelyi Kazinczy Ferenc Múzeum természettudományi gyűjteményének jelentős részét képezi Fóriss Ferenc (1892-1977) zuzmógyűjteménye.

14

01 ápr: Múzeumpedagógus zárt ajtók mögött ☹ / ☺ (1. hét)

Múzeumpedagógusként érdeklődő csoportok és főként gyermekek hiányában félkarú óriásnak érzem magam a múzeumban. Természetesen ez a feladatkör sokkal szerteágazóbb, sokrétűbb annál, minthogy most tétlenül üldögéljek az íróasztalomnál!…

IMG_7059_20-03-24_msz_1400_2

24 márc: Kazinczy és az otthoni oktatás

A tankönyvvel heverésző kamasz képe idillinek számít aktuálisan is. Most, amikor a járványügyi helyzet a négy fal közé szorította a diákokat, nem elég a tankönyveket bújni, még önállóan meg is kell érteni és jegyezni azt, ami benne van.

Fotó_01_1400

18 márc: Mi történik a beporzás után?

Az elmúlt hetekben, napokban sokféle forrásból értesülhettünk a március 10-én megrendezésre került Beporzók napjáról. Ezen alkalmon felbuzdulva fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy egy külön írást szentelek a beporzást követő folyamatok rövid ismertetésének, annak, hogy mi is történik azután, hogy a pollen a bibére kerül. Hogyan is lesz például az almafa virágaiból alma?

Szabó család az EjK-ban_3

12 márc: Legyen belőle múzeumkedvelő!

„Egyetlen ember sem léphet kétszer ugyanabba a folyóba, mert az már nem ugyanaz a folyó, és ő már nem ugyanaz az ember.”

DSCF2663_1400

04 márc: Beporzók napja

Szenteljünk most némi időt a beporzó rovarokra, vagy ahogyan Hegyessy Gábor biológus előadáscímében nevezi őket: a „termésfelelősökre”! Itt az elején ki kell jelentenem, hogy beporzó rovarokon nem csak a házi méhet értjük!

IMG_5740_20-02-24_msz_1400

24 febr: A vendégtárlat is munkát ad (sokat)

Kinézzük, beleszeretünk, beemeljük tereink egyikébe, majd amikor eleget tetszelegtünk vele, hagyjuk, hogy továbbálljon. Ennyi lenne egy vándorkiállítás? Dehogy! Egy múzeum…

Naptár

2022. január
h K s c p s v
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Kategóriák

Archívum